fräscha naglar. hur gör man ?

2010-02-11

jag har jättemjuka naglar, särskilt när jag får lite längd på dem. när jag var yngre klippte jag ner dem så jag hade ont i flera dagar men nu har jag lärt mig att fila ner dem är effektivare och blir dessutom snyggare.

trots mjuka naglar älskar jag att ha lite längd på dem. det är snyggt om man sköter dem och jag försöker göra det nu. att lägga ut dyra pengar på att bygga nagler har jag faktiskt aldrig unnat mig och funderar inte på att göra det inom det närmsta heller.

jag vet inte om det är sant, men jag tror att man kan se på sådant som hår och naglar hur kroppen mår. i så fall mår min kropp mycket bra just nu, för mina naglar till och med utan lack ser riktigt fräscha ut. för det mesta lackar jag dem franskt. det finns olika varianter men toppen brukar vara vit.

jag har provat många olika märken när det gäller nagellack för att få en perfekt fransklackning. ett tag satt jag med 4 olika nagellack för att få ett fint resultat, nu använder jag ett.

isadora har ett lack som heter 06 french rose french manicure i serien perfect nail polish. jag klyddar inte längre med olika under- och topplacker. isadoras lätt transparanta vita lack duger fint.

jag börjar med att rengöra nageln och det gör jag med tvål och vatten. därefter använder jag en remover med olja som ska återfetta. därefter målar jag hela nageln en gång & låter det torka. därefter målar jag toppen, alltså det som jag vill ska vara vitare. när det har torkat målar jag hela nageln en gång till - klart !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0