desperate to be a housewife

2010-02-09

jag tog tag i mitt liv så fort jag kom ur pyjamasen. förhoppningsvis kan jag bada i pärlor och berlocker inom ett par dagar. är ni lika spända som jag ? tycker det ska bli så himla kul. jag som dessutom älskar hantverk och att vara kreativ. jag tror tveklöst att jag kommer sova med wirar och avbitare fram över.

nu står två härliga fiberbröd i ugnen. jag och pappa fick styra med radar på ica idag för att hitta allt. det var nästan så att samtliga av kungsöronens mjölsorter vältes ner i korgen - men ska det bakas fiberrikt så ska det & då ska man ha allt från grovt grahamsmjöl, till vetegroddar och rågkli.

det bästa av allt är att jag aldrig går efter receptet. fuck det ! jag ska alltid lägga till och ändra ! så mitt bröd är med valnötter och linfrön istället för soltorkade tomater. jag missade dock att läsa 1 liter filmjölk, så när jag stod där med 3 dl gräddfil fick jag kladda i 7 dl turkisk yoghurt. hoppas det blir bra i alla fall !

jag ska ta mig en nattmacka och dricka en kopp blåbärste som är nyinköpt. det smakar kort med blåbär men är ekologiskt så jag dricker med välbehag. måste försöka få tag på ludde...jag undrar om jag får främmat till frukost eller hur det blir.

imorgon ska jag hinna med tvätt, städ, bak och jobb. hemmafru-fixet is going strong & vet ni ? jag älskar det !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0