alla hjärtans dag

2010-02-14

vad tycker ni om alla hjärtans dag ? jag tycker inte om alla hjärtans dag. jag behöver inte en speciell dag att visa mina nära & kära hur mycket jag älskar dem. trots att jag ibland är kass på det, försöker jag ändå göra det varje dag, på ett eller annat sätt !

nog för att det är frustrerande att det finns människor som tjänar pengar på min kärlek idag, så kan jag ändå inte helt och hållet bortse från vilken dag det är idag. jag hittade i alla fall ett sätt att fira dagen på, som jag kunde göra med ett leende på läpparna och inte med en ekande plånbok.

vissa söndagar tillbringar vi i kyrkan med konfirmanderna. idag var en sådan söndag. gudstjänsten var dessutom för stora och små, så kyrkan var full med barn. mellan psalmerna flög små kottar runt med färgglada sjalar och spred kärlek. jag dog lite på insidan - så himla underbara.

församlingen fick tillsammans klä ett träd med hjärtan; ett för en man älskar & ett för en som man måste bli bättre på att älska. för visst är det så att man inte kan tycka om alla, men man kan göra ett försök i alla fall.

christine (prästen) värmde oss med ord som: vi går tillsammans på kärlekens väg, & vi är aldrig ensamma. - sånt som är så himla skönt att höra !

kristofers lilla astrid värmde mitt hjärta med sitt runda lilla ansikte och efter glada sånger och varma ord fikade vi fastlagsbullar och pyntade björkris, allihopa i församlingshemmet.

nu ska jag höra av mig rasmus och fråga om han inte kan tänkas sig en spontanbio bara därför att. det behöver ju inte vara en alla hjärtans dag dejt, det kan bara vara en eftermiddag/kväll i mörkret, han & jag, för att det är mysigt !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0