f r e d a g

2010-12-17

vi vaknade till 6 minusgrader. jag höll på att tappa hakan. bör man ens gå ut ? det är väl knappast det kallaste vi har haft denna vintern, men det är ändå sjukt kallt ! jag ska iväg på lite ärenden idag. köpa och fixa. att träffa cecilia jönsson står som höjdpunkt på agendan, men jag vet inte riktigt när. jag hoppas att hon tänker svara på mitt sms snart.

jag undrar en sak. vem är det som ger oss sydsvenskan ? fredag-söndag ramlar den i brevlådan. jag har ingenting emot det, det är ganska mysigt. idag drack jag till och med kaffe till prasslet av tidningspapper. dock är det lite spännade att den kommer, för ingen vi har frågat betalar för den & inte vi heller. hm...!

jag har träningsvärk idag, vi var nämligen och handlade igår. det går ju knappast att cykla i det här vädret så vi fick gå. rask promenad dit, och tung promenad hem. haha, vi fick gå vägen i etapper. stanna och pausa. jag var död när vi kom hem. "lagade" dock en välförtjänt smarrig middag; sparrissoppa med avokado, kräftstjärtar, ägg och kesella. tog en mumsig bild, kan kanske visa sen. det hela kändes nämligen lyxigt.

nu måste jag skynda in i duschen och komma i lite kläder. jag ska utnyttja den här dagen maximalt. ingen tid får gå till spillo !

förresten, jag känner bara för att skriva detta till alla er som är för dödsstraff av alla dess slag: du som är fri från synd, du kan ju kasta första stenen...just det ! in your face (egentligen vill jag kaskadkräkas i någons ansikte precis just nu. i love you, man - årets bästa film !)

see you later, joban !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0