hösttrenderna

2010-08-04

jag har ägnat min lediga dag till att varva tvättstugan med schtek. jag gillar att kombinera nytta med nöje. förresten så köpte jag veckorevyn för någon vecka sedan, men kom bara igenom halva och sen har den bara legat och dammat. idag fick den följa med mig ut i solen !

jag är en sån människa, att när jag väl köper en tidning så måste jag läsa allt och kolla extremt noga på alla bilder. jag måste syna varje plagg och detalj tills att det inte finns något kvar att syna, därför tar det också lite tid för mig att läsa en tidning. men, imorgon släpps det nya numret och jag ska ila till närmsta butik och införskaffa detta. jag börjar faktiskt tycka om veckorevyn. veckorevyn passar mig, veckorevyn är liksom lagom. det är inte bara shopping och kändisar, uta jag blir inspirerad till att lyckas...med allt, mer eller mindre.

jag har inte riktigt fått tid till att smälta vad som tycks bli höstens trender, men som med allting annat i modevärlden är det hela vanor. och en trend, tror jag personligen, att man kan lära sig att tycka om bara man omgetts tillräckligt av den. -det låter tråkigt, men sån är jag. är det inte bättre att göra sin egen grej av en trend, än att kasta sig hals över huvud in i något och likna den som sitter bredvid på bussen.

när det gäller trender i övrigt, trodde jag tillexempel aldrig att jag skulle falla för pälstrenden men i vintras köpte jag en ljusbrun fantastisk päls som jag hoppas håller i höst också. (den behöver bara kemtvättas efter en lite incident i en hummorlimo då min födelsedag firades). enligt VR kommer i alla fall, päls, fläckar, skinn och sammet vara höstens stora hitar, så jag ska försöka vänja vid mig vid den tanken ! jag har i alla fall en tanke på att jag nog ska kunna hitta någon läcker skinnväst, ett par ankelboots och möjligtvis ett par sammetstajts eller liknande att stoppa i garderoben. fast jag har inte riktigt övertygat mig själv ännu, men det är långt till höst, eller hur ?

m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0