lön för mödan

2010-08-15

det blir min sjätte arbetsdag idag denna veckan, och ärligt talat hade jag svårt att ta mig upp imorse. vädret är genomgrått, men det regnar inte så att ta sig till jobbet blir lätt som en plätt.

min timanställning känns plötsligt så värd. jag antar att jag, om jag hade haft fast, hade haft en motsvarande lön- typ betalt à 40 timmar i veckan, men nu känns det verkligen som att jag får vad jag jobbat för. denna veckan har jag jobbar dryga 48 timmar (inkl idag) på 6 dagar- och hade jag jobbat med fast lön hade jag kanske ändå bara fått lön för 40. eller jag vet faktiskt inte hur det funkar ? 8 timmar kanske jag hade fått igen som ledighet, eller ?

jag känner mig i alla fall nöjd, för jag vet, att den 27:e kommer det synas att jag jobbat som ett djur denna veckan och det är nice ! i eftermiddag ska jag skriva en önskelista på saker till nya lägenheten och jag tänker dela den med er. stay tuned.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0