17 augusti

2010-08-17

jag och rasmus bjöd mina föräldrar på middag igår. det är sällan som jag har två dagar ledigt nu för tiden, så jag kände redan från början att det var dags för något extra. jag planerade för tre-rätters och sen gick jag och rasmus och handlade.

allt från kräftstjärtar till lemoncurd plockades ner i kundkorgen. och precis som jag spoilade igår blev det lyxig skagenröra på italienskt lantbröd till förrätt, färskpasta med lax och grönsaker och en mumsig avokadokräm till huvudrätt och till efterrätt blandade jag vispgrädde, hallon, digestivekex, märtas- maräng och lemoncurd i martiniglas.

mamma hade rätt, när hon för några år sen sa att hon trodde att jag skulle bli en sån riktig bjuda hem, och bjuda fint tjej, när jag flyttat hemifrån. jag vet inte varför, men jag älskar det. jag älskar att ge till mina nära och kära. jag älskar att unna dem saker och att se till så att de mår bra. jag hoppas verkligen att ni mådde bra igår, mamma och pappa ?! rasmus och jag var så mätta att vi inte kunde röra oss på hela kvällen. -ni också eller ?

det kanske bästa av allt är att vi har rester till idag. ja, av allting ! jag ser redan fram emot det, men innan dess har jag saker att at itu med. det blir först klippning om cirkus en halvtimme, sen att ta hand om den sista tvätten (jag har vart igång med tvätt sedan kl 8) och sen ska jag ner till jobbet för att gå på möte. karriärskvinnan is on fire !

m.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi var mätta så vi rullade hem och maten var supergod. Jättelyxigt att bli uppassad med en sån fantastisk middag en vanlig mändagkväll! Puss!

2010-08-20 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0