müsli crush

2010-04-27

äter du müsli ? jag gör det - i perioder. just nu har jag en fil/mjölk/yoghurt och müsli period. men istället för att köpa extra sockrade helfabrikatsmüslis med torr torkad frukt gör jag egen. inga tillsatser och inget extra socker, utan BARA sådant som jag tycker är jättegott.

fresco gör en basmüsli av fullkornsvariant och det är denna jag använder. mostly freestylar jag och blandar i sådant som jag är sugen på. nu senast har det blivit; torkade äpplebitar, torkad aprikos, torkade tranbär, torkad melon och papay, solroskärnor, linfrön och såklart lite härliga hasselnötter och massor av dinkelflingor. nyttigt ? eh, det kan du ta och skriva upp !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0