förkylt är tillståndet

2010-04-04

vilket väder ! det bara regnar och regnar. men jag säger som pippi, att det är tur att vi har väder i alla fall. rasmus kommer om om en liten stund. jag ska göra ett försök och se om jag inte kan vara med på deras påskfest i alla fall ett par timmar. jag har i alla fall lyckars sminka över min röda näsa rätt bra, så lite fräsch känner jag mig.

inatt hade jag en nära-döden-upplevelse. jag vaknade klockan halv tre med fruktansvärd smärta i halsen och bokstavligt talat kastade in en strepsils i munnen, sömndrucken som man var. munnen reagerade inte riktigt och plötsligt hade tabletten banat sin väg ner i svaljet. som tur var i rätt strupe, men istället fick jag tidernas hostattack och började gapa som en besatt: hjälp, jag behöver hjälp att andas. det liksom bara blev tvärstopp av allt äckligt i luftröret så jag fick verkligen ingen luft. otroligt läskigt !

världens bästa mamma rusade ur sängen och kokade honungsvatten som jag sen fick hälla i mig. mindre kul var det när jag inte hann sätta ifrån mig koppen och nös så att hälften av det klibbiga innehållet skvätte över golv, säng och nattduksbord. när jag blivit av med den här skiten ska rummet storstädas, och jag ska aldrig igen vara nära snoriga barn !

ha det så bra idag smultron,
m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0