förberedelser

2010-04-14

efter många om och men är nu pärmen smyckad till mitt foto-meny-album.
ett tag visste jag inte riktigt hur jag skulle bära mig åt, jag hade verkligen ritat en GIGANTISK- rosa- glittrig- fjäril mitt på hela sidan; paniken var ett faktum.

men jag lyckades fixa och trixa. så nu känns den maria- ig, men i måttliga mängder. more is more, tycker jag om väldigt mycket, men i detta fallet var lagom bäst.

lägg märke till mina ko- ögon.
mamma mu, är det du ?


nu ska jag om en liten stund krypa i bingen.
det känns bra & jag behöver nog min sömn om jag ska kunna kicka ass imorgon.
imorgon blir det förövrigt pretty much den stora finalen innan jag vet om företaget kan bli verklighet for real, just nu. nervös ? inte ett skvatt, jag är i goda händer. (mina egna, höhö.)

förresten, jag är i stort behov av namnförslag till mitt företag.
i was thinking ett kvinnonamn, men inte mitt eget.
så min idé är: MAY, med motivationen:
världens bästa dagmamma heter det. MAY uttalas [MAJ]. maj på skånska betyder mig. på skånska skulle det kunna bli; kom och ät hos may= [kom och ät hos maj (mig)]
dessutom tror jag att det hinner bli maj innan jag fått lite ordning på saker och ting och dessutom kan kicka igång ett riktigt första cateringuppdrag.
ÄR DET LÅNGSÖKT ? snälla, var ärliga !

pappa tycker: festmat - med en hemsida kommer jag vara bland de första träffarna på google. i mean, om man ska ha fest...och är på jakt efter catering...visst finns det chans att man söker på festmat då ?
- min personliga åsikt är: opersonligt och en aning tråkigt.

än så länge har jag inte nischat in mig så mycket, mer än att jag ska köra buffé- mat. alltså plock- mat.
SPOTTA FÖRSLAG, vänner ! jag behöver er.

<3, m.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Man söker nog på catering om det är det man vill ha.

Vad sägs om May's catering? Eller May's festmat om man vill gå på det svenska?

2010-04-15 @ 11:37:52
URL: http://saramedH.blogspot.com
Postat av: Svärmoor

May är perfekt, tycker jag! Ät festmat hos Maj ... Kram

2010-04-15 @ 14:26:00
Postat av: Svärmoor

Det sista på skånska alltså, fast det förstod du nog ... Kram igen

2010-04-15 @ 14:27:09
Postat av: mariaohlin

jag tycker det är lite gulligt alltså :)

jag är lite inne på mare också, bara för att det är det enda smeknamnet som jag verkligen älskar. men jag vill ju som sagt inte döpa företaget efter mig själv. fast mare betyder också hav på italienska & jag älskar havet & tror att min nisch blir medelhavet...så ja, det kan också funka :) eller ?

2010-04-15 @ 14:43:08
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0