dagarna på märtas

2010-04-23

jag lever min barndom just nu. jag lever så som jag lekte när jag var barn. "välkomna ! vad får det lov att vara ?" jag kan inte låta bli att att se tillbaka på min dag och sen längta till nästa jobbdag, trots att benen är så möra att jag knappt orkar stå.

"märtas café, det är maria" eh, förlåt att jag gör en så big deal av det, men jag älskar det. och bara efter tre dagar lovordar bossen mig och tycker att jag är grym.

kassaapparaten är inte som förr - på låtsas, utan nu ska det in och ut annat än plast och pappers pengar. vi hade oss en rejäl dispyt idag, men jag ursäktade mig, torkade svetten från pannan och gjorde ett sista försök. tillslut lyste mer rimliga siffror i displayen och inga 4000 spänn.

jag älskar kunder med tips, jag älskar kunder med tålamod och jag älskar kunder med humor. på söndag siktar jag mot nya höjder och en vacker dag ska jag bemästra kassaapparaten OCH kaffemaskinen, samtidigt !

m.

Kommentarer
Postat av: Gry

Är det heltidsjobb på Märtas som gäller eller vad :O? Märtas som i Märtas i höllviken typ två meter från min pappas hus!? Awsome. En aftonklänning var väl lite och ta i kanske. tänke bara ge tips, sådär vänner emellan. men visst, skicka dom till bangla du ;). Tittade på gamla bilder härromdagen och kom över en bild på vår bangla dans. AH saknar dig.! <3

2010-04-24 @ 06:25:36
URL: http://newyorklife.devote.se
Postat av: Hanna

Hej Maria på Märtas ;)

Låter som att du har det bra.. Din energi bara sprudlar ut ur texten! Det är bara bra med mig.. Jag tycker absolut att du ska göra en sån lista! Hade blivit en hit.. Miss you too! <3

2010-04-25 @ 16:58:36
URL: http://hannasegen.webblogg.se/
Postat av: N A TA S C H A - TAZ.BLOGG.SE

(Sent svar): Haha jag köpte 2 skjortor och en kofta=) Oh spa dag de låter fan as mysigt ju ska komma ihåg de ;)



Kram!

2010-04-25 @ 18:58:18
URL: http://taz.blogg.se/
Postat av: Fanny

Svägis!

Vill du göra ny design på min blogg? Nu väntar jag ju inte Ella längre, nu e de lilla monstret här, o de borde ju VISAS! eller va tycker du? :)

Ingen stress, o bara om du har lust.

Dejt snart btw? Hade varit kuuuul! PUSS

2010-04-25 @ 21:45:11
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: mamma

Det var jättemysigt att vara och fika hos dig. Du såg ut som om du hade jobbat där i hela ditt liv! Kram!

2010-04-30 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0