dokumentärfilm

2009-09-17

det var tämligen en svag skara mkv-studenter som kom till skolan idag. har svininfluensan brutit ut bland mina klasskompisar på allvar eller ?

jag har känt mig lite som en igenmurad bikupa idag. det surrar liksom på insidan, men ingen annan hör & det är svårt att dessutom höra vad som sägs på utsidan. lite som att vara bakom flötet, eller kanske insnöad ? ja, ni fattar - jag är fortfarande inte kry.

dagens två timmars föreläsning, som nog rent av måste vara den kortaste vi haft hittills, var verkligen intressant. dokumentärfilmaren kerstin überlacker (?) var hos oss och berättade om doclounge. doclounge i malmö drivs som en klubb på inkonst med dokumentärfilmsvisningar & är öppet för ALLA. det verkar sjukt bra !

dokumentärfilm är verkligen något som jag vet hemskt lite om. vi fick höra idag om problematiken för dokumentärfilmare att nå ut. tanken med en dokumentärfilm är att den ska skildra, tala & offentliggöra sådant som man vill nå ut med. enligt min mening är det ett fantastiskt medium. men det är väldigt sällan jag tar mig tid att faktiskt se en dokumentärfilm. jag är inte den som springer på folkets bio direkt, utan om det händelsevis skulle visas något på tv - det är då jag faktiskt tar mig tiden.

tänk efter... är inte dokumentärfilm det bästa sätte att hålla sig uppdaterad egentligen ? jag ska i alla fall göra ett besök på doclounge den 5 oktober när de kör en visning av bananas. häng på !?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0