<3

2009-09-14

det är ofattbart & overkligt.
människor, oavsett relation till dig, har skakats. chocken vilar som en tyngd över varje hjärta.
jag tvivlar inte en sekund på att du såg vad de hade gjort för dig igår.
alla tårar, alla ord & tankar - de var, och är fortfarande till dig.
himlen grät för dig igår & idag lyser solen, men det saknas en solstråle.
det finns inga svar, ingen tröst som kan ersätta det faktum att du föralltid är borta.
men hur osannolikt det än är att du har lämnat oss, så är jag säker på att jag inte är ensam om att kämpen mot livet. livet ska gå vidare, men med dig i tankarna.
att du villkorslöst tagits ifrån denna värld har fått mig att inse att livet inte är för givet. livet är skört & bräckligt. livet kostar. livet kan skada. men livet är värt att älskas.
jag tror inte att det går att leva varje dag som om det var ens sista. jag tror istället att livet måste levas spontant där varje ögonblick är en gåva.
livet kan inte tvingas fram genom häftiga saker.
istället bör vi ha en enda tanke när vi går upp på morgonen, och när vi lägger oss på kvällen.
den tanken är tacksamhet !


Kommentarer
Postat av: Hanna

Väldigt fint skrivit!

Klart du ska vara med i vår mugg-klubb :)

2009-09-14 @ 22:25:08
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0