trippen till tippen

2009-10-05

rasmus körde släpet till återvinningsstationen - jag hängde med som bärhjälp. jag får alltid så dåligt samvete när jag är där. man slavar lite med vad som är brännbart. man ser mellan fingrarna att allt kanske inte är trä, plats, papper och så vidare - man orkar inte bry sig riktigt.

jag skäms lika mycket varje gång jag ser containern med brännbart. den är alltid överfull med massa skrot. faktum är att det egentligen inte är återvinning när man dumpar ett släp med "skit" på tippen. trädgårdsavfall är väl sin sak - men allting annat. mycket av det som hamnar i containrarna är sådant som man tröttnat på & det lättaste sättet att bli av med det, är genom att dumpa det där. knäppt !

jag tror jag skulle må illa av att stå där en hel dag & se hur många lass med skräp som dumpas. det är liksom alltid folk på tippen. jag fattar inte var folk hittar alla saker de slänger. och om vi nu ändå bara slänger saker - lönt att köpa det i första taget...!

m.


Kommentarer
Postat av: Hanna

I alla fall tur att de slänger all skit på tippen och inte ute i naturen.. Sist jag var ute och gick stod det en soffa mitt i träddungen......

2009-10-05 @ 20:13:50
URL: http://hannasegen.webbogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0