to be, or not to be - prepared

2009-10-08

i guess baby, i'm the worrying kind...

det där jävla seminariet hänger över mig som en tidsinställd bomb. ett felsteg och jag kommer snubbla över fel tråd och sluta som blandfärs på väggarna i mitt rum. jag tror inte att den där blodröda geggan kommer gå mot det dovblåa så det är bäst att jag skärper mig.

hela den här högskoleprylen känns plötsligt som en vallgrav full med hungriga krockodiler - alltså verkligen. jag har känt mig lugn som en filbunke sen vi startade. det har liksom inte varit några större utmaningar. men så plötsligt får man en stekpanna i skallen & inser allvaret.

jag är arg på mig själv för att jag inte börjat ännu. men innan jag kan finna studiero i kroppen så måste jag organisera min tillvaro. sådant som har lega ogjort har jag plötsligt gjort och flertalet korgar tvätt har fått åka in och ut från tvättmaskinen. för om jag gör sådant som längre fram skulle kunna fungera som avstickare, kan jag inte ursäkta mig, för det är redan gjort ! smart, huh ?

luften är krispig ute. men det är sådär mulet och tråkigt ute. det gör faktiskt ont att kika ut. alltså kan jag inte få något ryck att bli hälsosam och dra på powerwalk i fyra timmar. det enda riktigt som distraherar mig nu - det är att jag är så omöjlig & patetisk och fortfarande sitter kvar här. nog med jämmer - nu ska jag bestiga mount everest av kurslitteratur & förbereda mig för att inte hamna i nästa veckas rävsax.

wish me good luck amigos.
love you'll

m.




Kommentarer
Postat av: johanna

maria! jag vet precis hur du menar. men så eftersom det ändå är en lätt obehaglig grej att göra så måste den ju fortfarande göras. och jag tror att du gör bättre ifrån dig och har roligare om du tänker att det är en utmaning. på ett bra sätt. skiter det sig så får det väl göra det, det är inte så mkt mer med det. det kommer fler chanser ;) + att tänk på att alla andra säkert känner likadant. flummig jag är men det jag vill säga är kort: tro på dig själv, ha kul och lycka till

2009-10-08 @ 15:42:52
URL: http://ellemadit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0