flickan som lekte med elden...

2009-10-06

...var över all förväntan. den var mycket bättre än jag trodde, men inte alls i klass med den första filmen. skådespelarinsatserna kändes en aning tafatta & inte alls så intensiva som de var i män som hatar kvinnor. det var dessutom mer som skilde sig från boken denna gången - men helt klart inte någon besvikelse. jag satt på helspänn hela tiden. det är skickligt att kunna göra 2 timmar film av en bok på över 600 sidor. stieg larsson böckerna är verkligen fulla med detaljer men filmerna har fått med mycket av det viktigaste & jag håller med om att de verkligen kan vara material för hollywood. jag hoppas verkligen att man snart får se noomi rapace i us and the a - det hade varit coolt.

förövrigt var det en mysig biokväll på tu man hand med älsklingen. vi var ensamma i salongen med en hel drös 50plusare. gulligt. mikki bjöd på största lådan popcorn - som en surprice, bara sådär - också gulligt. väntar med glädje på film nummer tre, men först måste jag plöja igenom sista boken - hittills är den muy bien !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0