så här ligger det till

2009-10-25

ja, jag lever ! även om det, de senaste dagarna, har verkat som jag gått upp i rök. den sista tiden har varit mycket märklig. dagarna har varvats med tung trötthet och jättelika glädjerus. emellanåt har det känts som om jag svävat bland molnen, och ibland har jag bara landat hårt på golvet, med huvudet före.

helgen har varit till belåtenhet. jag har spenderat varje vaket och inte vaket tillstånd med rasmus. jag värdesätter verkligen helgerna med honom. det har i och för sig varit en lyxig helg, den började redan i onsdagskväll. så vi har i princip bott på varann. det kommer kännas märkligt att krypa ner i sängen själv ikväll.

jag har de senaste nätterna brottats med kallsvettiga och otäcka mardrömmar. de har inneburit allt från begravning till mordförsök. jag tror att kroppen och mitt undermedvetna bearbetar den sista tidens turbulens och därför kämpar jag för mitt liv i sömnen.

vet ni. det står den ny laptop på bordet bredvid sängen. den är min. min egna. nya. fina. som jag ska vara så otroligt rädd om. jag är glad. den är ännu inte proppad med roligheter, utan den kommer förmodligen inte anslutas till internet förrän i veckan - så tills vidare får jag stå ut med min surrande stationära. det gör inget - för jag är glad.

kvällen lär förövrigt innehålla undanplock. rummet ser förjävligt ut. sen ska jag läsa några kapitel (?) ur a social history of the media. den är intressant, mycket intresseant faktiskt. men tung. ringa mitt hjärta ska jag också hinna med att göra. men jag vågar inte just nu, för jag vet inte om fotbollen är slut. liverpool spelar mot man united. om jag kunde skulle jag knäcka varje ben i cristiano ronaldos kropp. usch, för honom !

snart vaknas det härlig thai-mat här hemma. jag ska sätta igång att städa så jag att jag kan äta middag med gott samvete och så att jag sen kan krasch-landa mjukt i sängen med allehanda trevligheter kvällen har att erbjuda. ses.

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tjohoo! Jag gillar att Agge e tillbaka i bloggvärlden =) (har kollat din sida vaaarje dag o blivit besviken fram tills nu. wohoo!)

PUSS!

2009-10-25 @ 21:54:11
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0