countdown inledd

2009-10-19

har haft en mysig kväll med mitt hjärta. han har förvisso åkt hem och ligger säkert och sover nu. han har en tidig dag imorgon tyvärr. jag lagade middag ikväll och bjöd på kycklinggryta med mango-chutney och ris. smarrigt. sen dök vi i bingen och där blev det slötittande på både 2½ men och CSI.

jag ska alldeles strax tvätta av mig skolstanken och dagens make-up, och braka i säng. läsa några kapitel ur en god bok och därefter hälsa john blund välkommen. imorgon väntar kulturen i lund, och en a till ö utställning. vad nu det kan innebära. jag oroar mig en aning för mitt dramariskt dåliga lokalsinne. jag har försökt plugga in eniro-kartan i huvudet. morgondagens riktmärken är domkyrkan och sen vänster. haha. jag kan redan känna panikångesten över att inte känna igen mig och dessutom vara 20 minuter sen.

förresten. nedräkningen är inledd. jag har idag tre månader kvar till 20 årsdagen. det är förvisso ett kvartal. men inser ni hur snabbt tiden kommer gå. nu är det snart alla helgona, sen vips så är det första advent och då kan man nästan räkna dagarna till jul på sina tio fingrar. med det sagt står nyår för dörren, och då kan jag nästan känna doften av systembolaget en tidig morgon. usch, vad rälig jag låter. men det är faktsikt lite en princip sak att man ska hänga på låset till bolaget på sin 20 årsdag.

jag vet inte riktigt hur snacket går här hemma, eftersom jag delar födelsedag med min bror och även far. men eventuellt vankas det festligheter. jag vill det i alla fall. 18 årsfesten var inte så mycket att hänga i granen så nu tänker jag mig något högtidligt. god mat, god dricka - alla jag älskar & behöver, och sen slår vi klackarna i taket och rumlar länge länge. känner jag mig rätt kommer jag i slutet på veckan sitta med block och penna och tänka ut buffémat och gästlistan - det är sån jag är bara !

well, end of story. den enda storyn jag behöver höra nu är...zzzzZzz.

loves you all,
m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0