jag tror bestämt att jag kör en ur sunes sommar: rudolf-bokar-charterresa-reaktion: "TRETTIOFEM TUSEN"

2009-11-16

malmö högskola lever återigen upp till sitt alias som malmö lekskola. i skrivandes stund känner jag mig utblottad och rent av bestulen. i ett projekt till skolan behöver jag lite hobbymaterial i form av magnetplattor. vi är nämligen ombedda att göra en alternativ gestaltning av en uppsats och jag ska klippa min uppsats på 1800 ord i bitar och göra kylskåpspoesi. smart va ? anledningen till att jag känner mig bestulen beror på att jag under eftermiddag beställt magnetplattor för 300 spänn. jag har inte jättemycket förtroende för pandurohobby - de har bra material men är så extremt dyra med allting. jag hade en förhoppning att via google klicka mig vidare till något billigt hobbylager somewhere over the rainbow, men alla deras priser var exklusive moms och man fick inte handla under 300 spänn, ni kan ju gissa att jag tappade hakan när dessutom postförskott och frakt skulle plusas på. jag dissade slöjd-detaljer och knappade åter in på panduros hemsida. mindre kul utgift. jag hade gärna fyndat lite scrap-booking grejer när jag ändå var ingång - men när 6 st magnetplattor kostar mig 260 spänn fick det faktiskt vara bra. jag tänker inte rita mina julklappar i år igen ! jag är i alla fall jätteinspirerad av min idé att göra kylskåpsmagneter av min text - det var så även maggan. hon svarade rent av; brilliantissimo ! jag måste ta tag i ett bamse-häfte litteratur. jag tror pluggplatsen får bli sängen ikväll. jag har en stel nacke & början till halsont. skulle inte det där vaccinet rädda mig från flunsan ?

om inget annat så på återseende vänner,

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0