farsdag

2009-11-08

hur firar ni farsdag ? här hemma är det dagen på året då pappa verkligen får agera diktator. det är liksom hans enda egna dag, eftersom att han delar födelsedag med mig & brorsan. ja, okej - vi delar födelsedag med honom, men ändå, vi har tagit över helt enkelt.

på fars-dag får pappa göra precis som han vill. i matväg brukar det innebära rejält med kött & någon fet krämig bea-sås, gott vin och bara familjen samlad runt bordet. mamma passar på att använda farsdag för att fylla pappas gaderob med nya plagg. alla andra dagar om året vägrar han prova nya kläder, men en dag som den här blir han illa tvungen.

jag har alltid så svårt att hitta på presenter, men idag fick han en ram till tavlan som jag målade på gymnasiet. den har stått ihoprullad i ett hörn i vardagsrummet i månader. och där kommer den ju inte till sin rätt. nu hänger den i en jättefin mörkbrun ram i köket så att vi kan vila ögonen på den morgon, middag och kväll. jag har aldrig varit så nöjd med något i hela mitt liv som när jag var färdig med den. den är ett mästerverk. tihi.

resten av dagen kommer vara sådär småseg. det är liksom pappas dag och därför kan man inte bege sig iväg. missta mig inte, jag tycker om att hänga med mina päron, men i måttliga mängder. just nu lyssnar de på bok i köket och dricker kaffe. inget av det får mig att jubla. jag ska istället avnjuta några avsnitt HIMYM @ tvshack - det är mer my cup of coffee.

later on,

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0