det är dags för fredagsmys

2009-11-13

fredagen den 13e idag. någon mer än jag som lagt märke till detta datum ? förutom vädret, kan jag inte påstå att jag haft någon större otur idag, men vädret är i och för sig såhär äckligt varje dag så det beror säkert inte på dagens datum.

jag fattar inte vart den här veckan tagit vägen. när man inte har skola vaje dag känns inte veckorna så långa och jag är faktiskt mer ledig än i skolan. men även om jag har många lata dagar försöker jag att fylla dagarna med saker att göra - mer eller mindre meningsfulla. idag sov jag & rasmus förvisso till 10, men efter att han åkt hem satte jag igång att städa. jag överraskningsstäda nedanvåningen till mor & far.

jag var en snabb vända i skolan på ett seminarium. det gäller verkligen att ta vara på den lediga tiden nu. från och med nästa vecka börjar finalen av den här delkursen samt att examensarbetet för den här kursen snart ska påbörjas. helt plötsligt fick jag jättemycket ångest - jag känner mig inte alls förberedd för en massa finals.

imorgon ska jag upp i ottan för att vara först på vårdscentralen. jag ska nämligen ta den där sprutan som jag fasat för i veckor. jag som var så himla anti har blivit totalt omvänd. jag oroar mig delvsi för biverkningar men jag har klokt nog insett att eventuellt 2-3 dagars feber & värk är mer hanterbart och acceptabelt än 3 veckors dryg sjukdom.

ikväll ska jag mysa ner mig i soffan och se ännu en omgång av idol. idag kan mariette, calle eller tove få åka hem - gärna alla tre. då har jag alla mina favoriter kvar, det vill säga: reza, eddie och erik. imorgon, om jag inte drabbas av otäcka biverkningar efter sprutan åker jag med familjen lundborg till köpenhamn för födelsedagsmys för pappa bill !

nu ska jag kila ner & se så ytterdörren är låst - måste försäkra mig om att jag är säker här hemma, är nämligen ensam. sen ska jag krypa ner under täcket och avnjuta en kopp te innan mamma & pappa kommer hem och lagar fredagsmiddag. jag har bara en sak och säg; it is on !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0