Sp3c <3

2009-05-11

idag firar vi 25 dagar till studenten. jag kan inte riktigt förstå att klassen snart inte ska gå tillsammans mer. det börjar verkligen märkas att vi är på sluttampen - särskilt när man tänker tillbaka på berlinresan. helt plötsligt blev alla sjukt sentimentala och alla blev bästisar utan att blinka. jag skulle vilja påstå att klass Sp3c har den bästa sammanhållningen på hela skolan, och jag kommer verkligen sakna allihopa. några större intriger har inte uppenbarat sig under de tre år som snart passerat, och jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig förr har känt mig så välkommen någonsin, som när jag tog steget och blev en del av den här gymnasieklassen.

jag hatar avsked, och kommer antagligen tjuta som ett barn när det väl är dags och vi står där snygga och redo att ta steget ut i vuxenlivet. så jag har samlat ihop lite låtar, en till er var. antingen så är det en låt som gör så att jag påminns om er, eller så är det bara en låt som spelats i något sammanhang där vi båda varit tillsammans. jag älskar er klassen - ni är bäst ! lycka till med allting i framtiden, jag tror på er allihopa fina människor. <3

Emma J - Du & jag, vi blev liksom bästa vänner ganska snabbt. Vi har haft våra ups, and downs och nu är det inte riktigt som de där första månaderna av gymnasiet. Men du ska veta att det alltid går att ringa mig, om du så är 80, och du egentligen bara glömt var du lagt dina löständer. Denna låten är till dig, den påminner om alla sjuka grejer vi gjort. Ja, det var vi som klottrade på Ljungenskolan.

Markus - Du trodde att du skulle bli av med mig va ? Men så blev det inte, du och jag - Rosentorpare to the very bones, den här är till dig!

Ebba - Vår egen lilla Dancing Queen, lycka till med allt tjejen. Ditt fnitter får mitt hjärta att slå dubbelt.

Emy - Jag funderade vilken låt jag skulle välja till dig, men ganska snabbt insåg jag att det fick bli något som har med Cypern att göra. Du är den man verkligen kan lita på, som alltid finns där och jag kommer sakna dig otroligt mycket. Om du någonsin undrar vart du ska sova inatt, så har jag en säng som står tom!

Charlie - Det är okej att inte vara som alla andra, det har du verkligen fått mig att inse. Du är en sprallig påg, men med huvudet på spiken trots att du ibland yttrar dig om saker som inte alls hör till ämnet. Det starkaste minnet jag har av dig, var när du på en svensklektion satt och målade läpparna med idomin, samtidigt som du speglade dig i baksidan av din ipod, därför får du den här av mig. Men fortsätt att vara så som du är, du är awsome!

Anton - Mjukisen, trots den hårda fasaden. Du är toppen Anton, och jag önskar dig all lycka i armén.

Tove - Rositas lilla gullegris, eller ska jag säga tvärtom ? Tove har alltid koll på vår förvirrade extramamma så är det, och behövs det ringas efter Rosita är Tove inte sen med att anmäla sig. Låten som jag valt till dig passade eftersom att det är dina trasiga converse som jag syftar på. Lycka till med allt !

Anders - Den roligaste killen i hela världen. Minns särskilt alla gånger då jag och Sofie visade våra magar för att få dig att bli riktigt generad. Jag tror inte attj ag behöver säga mer än..sippin' long island ice tea...!

Carolina - Allt mer har jag insett att vi är sjukt lika. Att vi stundtals går varandra på nerverna är antagligen för att vi egentligen är envisa gamla getter båda två. Antagligen stämmer det här themet in på oss båda två, men kände att det inte kunde bli mer klockrent än såhär. Here you go bitch!

Max - Du kom in i gemenskapen lite senare, men vad spelar det för roll ? Vi tog emot dig med öppna armar ändå. Man ska inte sparka på den som redan ligger - men du ska veta att det var jäkligt gött när du tog över rollen som klassens bonde - därför får du den här av mig !

Johanna - Fröken Andersson, ja vad ska jag säga ? Tjejen som trots 12 års skola aldrig lärde sig att räcka upp handen i klassrummet. Du får ta låten som du vill - men jag menar verkligen inget illa. Jag tycker faktiskt att Barbie är sjukt snygg, och ibland önskade jag att jag var Ken.

Erica - Den heta tjejen som fick skolan att brinna upp, eller hur var det ? Tiden med dig har varit toppen, och jag hoppas att vi ses igen efter att du har gjort världen. Den här låten kommer alltid att påminna mig om dig, och varje midsommar kommer att firas med dig i tankarna.
 
André - Haha, jaa - vad säger man ? Låten talar för sig själv, och du kommer alltid att vara speciell för mig, men på gott och ont din skitstövel.

Eric - Hur vet man att det är Eric man pratar med ? Har han brun sörja i munnen, och svänger med håret, då kan du vara helt säker på att det är Eric du pratar med! Under en filosofilektion kunde Eric konstatera att filosofi är lika med mindfuck.

Gry - Grytan, Gruw - kärt barn har många namn. När jag är gammal och tänker tillbaka på gymnasiet tror jag att det är dig jag kommer att minnas bäst. Hur vi i Bangladesh gnällde över chili i äggen till frukost och hur vi skrattade i evigheter åt "shit-on-stick". Jag önskar dig all lycka, och fortsätt vara den där underbara sprudlande tjejen full av engagemang som du är. Den här låten är till dig!

Ludvig - Killen med sunda tankar och värderingar, men som vi alla irriterade oss på när han försökte fuska till proven på datakunskapen. Ludvig, eller borde jag säga Pungpress ? Låtvalet som jag gjort kändes ganska så givet, för när du har aktiverat vilken musik du lyssnar på, på msn - kan man räkna med att få se denna eller någon annan av Uggla. Men du ska veta att du alltid är välkommen att dricka Chardonnay i kartong på min balkong också.

Cecilia - Hon är alltid redo. Skepp o'hoj Cissi, lycka till i framtiden. Jag beundrar dig skall du veta.

Emil - Ingen har sett honom, men alla vet vem han är. Mannen, myten, legenden. Behöver jag någonsin politisk rådgivning vet jag vart jag ska vända mig, tills vidare - slå ingen polis ! Denna är till dig !

Per - En dag dök han bara upp, utan hår. Då hade killarna i klassen spenderat hålltimmen med att raka håret av honom. Jag är ganska säker på att Per förespråkar fred och försoning, därför tyckte jag att den här kunde passa.

Matilda - Hon hånglade med min bror under konfirmandtiden, sen var det ganska tyst om henne. Men så när vi började skolan, då stod hon där - vacker som en en sommardag. Kommer aldrig glömma när vi i mitt vardagsrum dansade iklädda sopsäckar och sjöng till "tippen, här vill vi stanna kvar". Trots att det egentligen är vårt klockrena soundtrack, har jag ett annat. Keep doing your thing, du är bäst !

Micki - Micki, vad har du i påsen ? Nu vet vi att det bara var bananer, men den där mystiska blicken fick oss att tro en massa annat. Denna är till dig !

Theresia - Lycka till med pållarna, och du får hälsa Sillen nästa gång du träffar henne.

Emma P - Jag hoppas jag kan bidra med ett litet leenden när du lyssnar till den här låten, för du klär mycket bättre i att vara glad.

Timothy - Det var kärlek vid första ögonkastet. Så många naturkunskaps lektioner med Håkan Prahl som jag har spenderat med att titta på dig. Jag visste inte riktigt vilken låt jag skulle välja - men det fick bli min favorit kärlekssång som du introducerade för mig. Tack ! Lycka till med allt timpen, och jag vill inte läsa någon dödsannons när vi är 27, kan du lova mig det ?

Caroline - Vad hände med att starta ett F90-lag i Höllviken, ingenting va ? Jag tar på mig en del av ansvaret. Men kanske kan vi köra tant-korpen när vi är 50 ? Då har vi båda kanske mer tid. Jag hade lite problem med att hitta ditt theme, men tillslut så. Sist vill jag bara säg, du är toppen och du förtjänar allt bra ! Lycka till !

Katinka - Tjejen som kan sjunga, snacka, måla och rimma. Skulle du någonsin fundera på att starta ett eventföretag så kan du ju hålla i allting själv, för du kan ju liksom allt. Kommer sakna när du smyger på mig bakifrån och daskar mig i ändan, eller när du drar en vits och viker dig dubbel av skratt medan alla andra tittar på dig som du fått ett slaganfall. I alla fall är du kul som fan, och jag uppskattar i alla fall din sjuka humor - den är typ som min, och därför blir din låt denna. Förresten, det var ett tag sen Bengt Magnusson ringde.

ni är bäst klassen, Sp3c - cool, coolare, coolast !

m.

Kommentarer
Postat av: Gry

Fan vad du är Underbar.! Hello Africa låten ges till dig min fina vän ;)

2009-05-11 @ 16:15:10
URL: http://gryandersson.blogg.se/
Postat av: Erica

I die. I die. I die. Du får det snurrar i min skalle av mig& you know why darling.

2009-05-11 @ 17:00:06
URL: http://ericakath.blogg.se/
Postat av: Caroline

MARIA! Du är underbar!!

2009-05-11 @ 20:35:44
Postat av: Cec

Helt underbar beskrivning av klassen du har verkligen prickat in oss.

Och bara så du vet du är en av dem jag absolut mest kommer minnas, du är den glada spralliga tjejen som man alltid har roligt med =)

2009-05-12 @ 18:27:14
Postat av: TM

Så underbart!

2009-05-12 @ 21:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0