Berlin 4-7 maj

2009-05-07


på en mysig italiensk resturang första kvällen
micki, jag och emy


olympia stadion
mäktig stadio men som sannerligen förkunnade om natzityskland
 och all den propaganda som spreds, så också i sportssammanhang.


utsikten från riksdagshuset
tvtornet, berliner dom osv..


unter den linden - den gigantiska paradgatan genom östberlin (?)
"porten" är brandenburger tor


det hans även med ett besök till historiska museet
på bilden Churchill, Truman & Stalin - känt foto


och så här såg de flesta kvällarna ut - ein grosse bier bitte
denna kvällen spenderades på klassens favorit sportbar där det slutade med att jag dränkte sorgerna i sambuca efter jätteskrällen arsenal - man united.
denna kvällen fick jag även känna på det tunga nattlivet i berlin då det festades en bit från alexander plats på en klubb i ett stationshus - "matrix"
efter detta höll jag mig nykter!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0