en soffpotatis drömafton

2009-03-29

vilken soffpotatis jag har varit idag - först premiärmatchen av damallsvenskan, ldb fc (malmö) mot göteborg. förluts för topptippade malmö. mycket tråkigt för de spelade riktigt bra första halvan, sen slog det om och damerna blev som gamla tanter.
i väntan på vm-kval matchen roade jag mig med att se det andra avsnittet av robinson. drama drama drama ! har i alla år efter att robinson bytte kanal bojkottat det, men av någon anledning har jag även här ändrat åsikt - jag hoppas inte att den här soffpotatis stilen ska fortsätta förevigt. earth hour inträffade någonstans mitt i, men det sket jag i och hade både dator o tv på - samtidigt som huset var väl upplyst. tittade förvisso ut, för att reka om någon av grannarna lydigt order - men herrestorps området såg lika upplyst ut som vanligt kvällstid.

i alla fall så blev det tillslut dags för att följa landslaget i jakten på tre pinnar i vm-kvalet mot portugal borta på estádio do dragão. förväntningarna på den svenska speltruppen var enligt min mening inte särskilt höga - och jag hade tänkt mig något i stil med att sverige förhoppningsvis skulle kunna hålla god kvalitete en bit in i första halvlek, men därefter skulle det svenska modet tryta och portugal dra ifrån. men så blev inte fallet. de dryga 90 minutrarna av vm-kvalet blev en riktig rysare och svenskarnas insatser ikväll var fenomenala. för första gången på länge såg jag en svensk trupp kämpa tillsammans som ett lag och flera spelare utmärkte sig särskilt, exempelvis rasmus elm, olof mellberg - men den största elogen går till daniel majstorovic som stod som en mur i det svenska försvaret och matade ut portugisernas inlägg till hörnor och inkast. nog fick isaksson smaka på både det ena och det andra i buren - men svenska landslaget kunde ikväll verkligen lita på sin målvakt som verkligen var i sitt esse. riktigt kul fotboll - grabbarna och lagerbäck ska vara mer än nöjda, detta är på sätt och vis en vinst. sverige är fortfarande obesegrade i det här vm-kvalet. att tillägga, cristiano ronaldo - vem är det ? man får verkligen säg att han höll sig på sin kant idag, och hans insats för kvällen är definitivt inte något att hänga i julgranen !

m.

Kommentarer
Postat av: Anonym

daniel majstorovic ;)

2009-03-29 @ 12:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0