take me home countryroad to the place i belong...

2009-03-11

när kim och kaj är iväg bjuder vickan alltid på kalas. semesterplanerig, pizza och torsk på talin. cypernresan passerade i kort resume, och vi mindes alla sjuka fylleupptåg och kunde skratta åt den tidens missar. vattenstölder, konstiga urineringar, dans här och var, kräk - och allt det andra som bara hör en charter till ?!

ibland undrar jag hur framtiden kommer att bli, om det är okej att vara barnslig trots att man egentligen anses som vuxen. om man får lov att bete sig sådär grisigt åt och vara sådär härligt omogen, omdömes huvudlös. jag vet inte om jag är redo att ta ansvar för mig själv på det sättet - jag vill inte alltid vara barn, men jag vill i alla fall ett tag till att om något går snett så finns det någon där att stötta sig emot. hela livet ska inte bli något stort fylleslag, inte någon omogen resa på en räkmacka där jag inte kan ta ansvar - men ibland är det ju bara så himla härligt att bete sig precis så som man behagar.
 
jag kanske kan kombinera det, men samtidigt känner jag att jag måste vara mogen för att inte bli en total screw up. det går kanske inte att vara en universitetsstudent med egen lägenhet och sen dessutom drälla runt och bete sig omoget - men det är ju så himlakul ibland.

förövrigt var det premiärturen a la nercabbat idag - och nog kändes det mesigt att i ynka 2 grader + köra bilden utan tak och lyssna till "take me home countryroad" i technoremix, men jag har börjat vänja mig hur livet på victor och teds sida är -  lite härligare och lite galnare och jag älskar varje minut av det.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0