det syns utanpå och känns inuti

2009-03-10

gymnasiets poängsystem - ibland vill jag bara höja mina armar mot himlen och tacka högre makter för att vi erbjudits detta tämligen genialiska system. genom poängsystemet betas kurserna av efterhand och återkommer därför inte i all evighet. sundsgymnasiet har dessutom effektiviserat detta system med att erhålla så kallat periodssytem vilket innebär att läsårdet är uppdelat i tre perioder. beroende på kursens längd breder den ut sig över, en, två eller tre perioder - och det fenomenala med periodssystemet är givetvis att varje ny period innebär nytt schema.

jag är just nu inne på min sista period - den sista gymnasieperioden i mitt liv och jag har inte bara belönats med ett översoft schema utan den sista perioden innehåller bara kul kurser. idag hade vi vår första psykologi b lektion och jag imponerades verkligen av allas förmågor och mognad. klassen ni är så himla duktiga ! för första gången sen starten i höstas känner jag mig som en årskurs tre elev, och för första gången känns det att det snart är över.

nu klarnar snart vädret upp, det blir snart varmare och det är snart möjligt att gå med bara ben och tygskor mellan skolans byggnader. vi kan snart ta fikan utomhus och alla kommer snart att ha solglasögon på näsan. som en lite kalv på bete känner jag mig - det spritter i kroppen och det känns att det snart är vår, även om det verkligen vräkte ner med regn för ett par timmar sen. nu en vila senare är motivationen uppe på en helt ny nivå och jag ska plugga religion och fortsätta nynna på den där väldigt speciella sången - sjung om studentens lyckliga dar...

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0