slarvpappa mutar barnen !

2009-03-28

mamma är på spa hela helgen, och njuter. det innebär då att jag är ensam med grabbarna grus, pappa & bror. det brukar inte vara några problem, och ibland kan jag verkligen njuta av att vara den enda kvinnan i huset. jag känner på mig att jag i framtiden kommer bli en god mor - jag gillar ju det där med att pyssla hemma, städa och vara huslig. men särskilt kul är det och se hur pappa njuter av att vara själv, hur han lägger sig till rätta i soffan, zappar mellan kanalerna & gör sådant som han tycker är avkopplande - och man ska helst inte störa honom.

det är nog jättespritt hur ansvarsfulla män är, om de också drar sitt strå till stacken och bidrar med handling, städning och tvätt. min pappa gör det, men oftast förbjuder både jag och mamma honom från att göra sådant eftersom att man ett par dagar senare måste gå ett varv med dammsugaren igen - eftersom att hans "städning" ofta är över på ett par minuter. tvätten, den är pappa offisiellt bannad ifrån. om det inte är så att allt är torktumlat o skrynligt så hänger det ut och in på torkställning och jag får panik på sådant som inte är ordentligt gjort - så därför får han inte vara i närheten av tvättmaskinen.

men helger då frugan är borta, då har pappa sina knep för att komma undan både städning och matlagning - samtliga take away resutangers matsedlar finns alltid till hands, och han brukar muta mig ganska bra till att gå över huset och städa. inte mig emot, som jag sa gillar jag det där husliga - dock är jag helt slut nu. men en som kommer vara särskilt nöjd det är mamma, och det är nog det viktigaste !

m.


njutarn - himself !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0