numera bostadssökande i stockholms området

2009-03-04

i och med informationen angående universitet och högskola har min inställning till studier förändrats helt och hållet. det är som att man vänt på steken - och nu ser jag en framtid med tung kurslitteratur, tentor och att vara fattig som en kyrkråtta. jag lockas inte bara av att söka mig bort från skåneland, utan för första gången kan jag känna att jag äntligen får lov att göra något som är 100 %- igt min egen vilja, vad jag tror att jag är bra på och något som jag tror kan vara min framtid.

i alla fall så är jag och rasmus numera bostadssökande i stockholms området och kvällen har inneburit att ställa sig i bostadsköer av diverse slag. studentboende är kanske inte den utlimata lösningen och jag känner emellanåt en skräck för att dela korridor med en massa andra galna studenter - men tills vidare tror jag att detta ändå kan vara toppen. nu väntar jag bara att studera.nu ska öppna portarna så att jag kan sätta igång att söka - och sen får vi hålla tummarna för att det lagom till hösten ploppar upp en lediga tvåa till mig och rasmus, alternativit en etta - men skönast av allt hade det ju varit om vi slapp att bo på varann. jag är i alla fall helt upprymd, lyckligt och varm. det finns ju fortfarande en osäkerhet att jag inte kommer in, men om man ska börja tänka "om" - då kan jag efter gymnasiet förtidspensionera mig. jag älskar mitt nya, drivande jag - som verkligen satsar och som tagit tag i sin ovisa framtid. att den till och med kan innebära en delad bostad med rasmus - alltså, jag börjar undra om mitt liv inte är för bra för att vara sant, åtminstonde lite.

så håll tummarna för oss blivande universitets studenter - weii !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0