märkliga ljud from down under

2009-03-05

jag väcktes av märkliga ljud imorse som kom underifrån. yrvaken och lite groggig tog jag mig upp ur sängen för att leta igenom rummet efter det där underliga ljudet. jag kunde inte under några som helst omständigheter lokalisera varit ifrån det kom, mer än att det kom just underifrån. på alla fyra låg jag och kröp på golvet och lyssnade intensivt, men det var som att så fort jag spetsade öronen extra upphörde ljudet att existera. förvirrad kröp jag tillbaka ner i sängen och undrade om det nog inte bara var inbillning. men så återkom det, givetvis och med allt djupare resonans den här gången - ett vibbrerande, dånande ljud.  chansen att jag nu skulle somna om var lika med noll, så jag satte igång att leta igen. något som jag inte gjorde tidigare var att dra ut sängen och vem ligger inte där - längst inne bland dammråttor, om inte katten, och vet ni vad hon gör ? hon snarkar, så hela hennes randiga lilla kropp skakar. gulligt !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0