livet är inte svart eller vitt, öppna ögonen !

2009-03-12

människor har olika inställning till allting, olika uppfattningar och olika lätt för att dra förhastade slutsatser och olika lätt för att se nyanser - så är det bara. men det är så himla synd att det för många är antingen är svart eller vitt, att man bara kan se antingen eller...

jag fascineras över hur människor ibland verkligen inte ser längre än näsan räcker - och hur de faktiskt går misste om så himla mycket för att dem är så himla konsekventa. jag vill verkligen inte påstå att jag är något praktexemplar som inte har fördomar och som alltid håller mig på rätt sida, men jag tror att jag har mycket lättare för att se och uppfatta skillnader och inte bara fokuserar på sådant som är negativt just på grund utav min bakgrund. jag har i alla väder blivit tvungen att stå på mig för att övertyga och bevisa att inte allting är som det framställs i media eller att det inte går att basera sina uppfattningar på sina fördomar - den verklighetssynen blir bara så förvrängd. men visst är det härligt att det finns människor av alla slag, och inte minst det ger ju oss andra ganska så många goda skratt när det uppstår lustiga situationer !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0