frukostmys vid datorn, hiss eller diss ?

2009-03-10

som vanligt slogs väckerklockan av och jag sov bort ännu en kvart av mitt "planerade" liv, så som alla dagar brukar starta. men att ha en egen väckarklocka inbyggd som per automatik gör att man vaknar en kvart senare oavsett klockslag är sannerligen mycket effektivt. så för ovanlighetens skull har jag extra mycket extra tid idag för frukostmys. vad passar då bättre än att läsa bloggar, nyhetssurfa medan frukosten finns framför en ? många skulle nog säga ingenting, att jag nog uppnått total perfektion när jag sitter här och kan läsa morgonens headlines, men att äta frukost framför datorn är inte så himla charmigt som vi egenligen skulle vilja att det var. så varför dissar jag egentligen frukostmys vid datorn ?
joo, alltså..
- risken för kladd på tangentbordet är stor och kladd överhuvudtaget, och jag är en sådan människa som freakar om jag är kladdig på händerna. det innebär att när jag ska städa i köket o rensa vasken så går det åt minst en rulle hushållspapper och när jag lagar mat torkar jag av bänken och händerna åtskilliga gånger med papper för att disktrasan skrämmer mig - kladd är kladdigt !
- musen ligger intill mig på högersida, det innebär att teet inte kan stå där - och jag är ju högerhänt, så oavsett måste jag dricka med högerhanden och då måste jag vrida mig ytterst märkligt - inte heller bra. 
- skulle jag vilja ha en refil på teet, eller juicen måste jag knata hela vägen ner till köket igen och lathetsfaktorn ligger ju 8.55 någonstans på 100% + så näe, frukost vid datorn är i fortsättningen inget alternativ. 

dessutom så är motoriken inte den mest funtionabla så här på mrogonkvisten så det händer ju att mackan lägger sig upp&ner på skrivbordet - men som tur (?) håller jag på att bli förkyld, så då finns det en hel rulle med toapapper till hands på mitt bord vid sängen. 

ha en bra dag alla - och simma lugnt !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sjukt impad av att du vaknar efter en kvart.. Hade det varit jag hade jag ju försovit mig om man säger så. Sen kan jag hålla med dig om att kladd på tangetbordet suger. Min h-tanget fungerar inte riktigt som den ska för den är halvt fastklistrad av marmelad på undersidan. ILLA. Hahah.. Pusss

2009-03-10 @ 17:32:45
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0