dagens olycka - som kunde slutat i husbrand

2009-03-26

jag var en flitig användare av plattång när jag hade lugg - nu ligger den mest o skräpar. dessutom har den sjukaste glappkontakten, så ibland blir den överhettad och ibland blir den inte varm alls. men i alla fall så fick jag för mig att det kanske var dags att platta håret, så redan innan jag gick in i duschen satte jag igång plattången och hängde den på knoppen på byrån - där den alltid brukar hänga innan användning. så när jag var duschad och redo för att platta håret upptäckte jag att det luktade riktigt mycket gubbsvett inne på rummet. hur var detta möjligt ? jag var ju nyduschad ! jag luktade på bh'n jag hade på mig - checkade armhålorna och brassade på med extra deo, trots att jag redan rollat på en omgång. blev riktigt orolig - hur kunde gubbsvettsdoften smälla på så där bara ? såg mig runt om i rummet, och upptäckte tillslut att det rök konstigt om plattången - som på någon underlig vänster kommit åt en annan knopp på byrån, som nu är helt deformerad av hetta, och platt på ena sidan. har vädrat ut rummet rejält, och gubbsvettsdoften är nu borta. men vad har vi lärt oss av detta barn ? att plattänger + smällt plast luktar gubbsvett och deo hjälpter inte !  

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0