vila i frid

2009-06-30

jag börjar inse hur fruktansvärt dålig jag är på att uppdatera mig när det gäller nyheter. jag förstår inte riktigt hur jag lyckats missa mordet på 15-åriga therese, flickan från stockholm som brutalt mördades av några jämnåriga skolkamrater.

för att tala klarspråk tycker jag att hela mordhistorian är riktigt snaskig, och media har säkert kunnat göra stora pengar på att beskriva hur den stackars flickan miste livet. för familj & vänners skull hoppas jag på att de båda misstänkta låses in på livstid och att man sen tappar nyckeln.

det finns en hel del detaljrika beskrivningar dels för hur mordet skall ha gått till, men också för huruvida motivet sett ut. jag mår illa av att sätta mig in i utredningen och kan inte under några som helst omständigheter förstå hur någon kan begå ett sådant brutalt brott.

therese närmsta vänner har gjort en blogg till minnet av henne. jag har svårt att ta mig igenom tjejernas texter. det hela är så otroligt sorgligt, frustrerande och ofattbart. att se bilder på en jättesöt 15-åring som miste livet för att något hon var stack i ögonen på någon annan är bara så otroligt tragiskt. jag förstår inte vart samhället är på väg när unga människor mördas av jämngamla där ilska, avundsjuka och intriger tycks vara orsaken.

vila i frid therese !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0