Sommartider, hej hej !

2009-06-21

jag har verkligen fått njuta av ledighet och lite mini-semester den här helgen. att jag inte ens har koll på vilket datum det är idag kan nog få svara för att jag verkligen kunnat koppla bort sådant som bara är vardag, och nog får ses som lite mindre viktigt.

redan förra året tog midsommarafton och hela den där fjortis-fylle-proceduren en ny vändning och det var också då jag för första gången kom i kontakt med victor lundborg. som i nuläget är en av mina närmsta vänner. likaså såg jag hans storebror för första gången, och som välkänt är, är denne unge man nu min pojkvän. midsommar kändes inte längre så överskattat och jag var nöjd med hur ett annars ganska så destruktivt firande plötsligt vände och blev sådär spännade och äventyrligt istället.

i år gick midsommar firandet från att ha varit ganska så spontant till och bli sådär välstrukturerat och idylliskt. sill & nubbe, skärgård & bad, sång & ölande och så vidare. hela tillställningen var sådär svensk så att man nästintill fick rysningar. kanske fick firandet en särskild svensk prägel när det i sällskapet fanns en amerikan men med svenska rötter & när dessutom 3 utav ungdomarna varit på visit i US and the A under nästan ett års tid.

jag kan inte låta bli att minnas leo's ord när allt var framdukat och han och nick hoppade runt i trädgården till små grodorna och leo utropar "man älskar midsommar ännu mer efter man varit i usa". trots att jag inte under någon längre period varit borta från sverige det senaste året kunde jag ändå bara hålla med honom. den här helgen har varit svensk midsommar när den är som bäst och då kan det kvitta om man så ska ränna ut och in för att vädrets makter inte kan bestämma sig för regn eller uppehåll.

om santa barbara- gängets frenetiska midsommarfirande smittade av sig - det skiter jag faktiskt i. för jag skulle kunna tänka mig livet sådär varje dag. livet i; gemenskap, med gott käk, växlande molnighet, en hel del alkohol och goda ting att skratta åt. vad mer behöver man liksom ? det hade ju i och för sig inte varit fel med en stuga vid vattnet i nynäshamn - men det är sånt man kan drömma om. tack för en fin helg allihopa !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0