mord i sinnet

2009-07-27

jag och rasmus uppför oss nästan som pensionärer, då vi liksom isolerar oss från vår omgivning med diverse tidsfördriv. under en längre tid har hyrfilm varit det som roat oss bäst - men inte längre är detta något som mättar våra fantasilösa vardagar.

men så en dag under pågående jakt efter en dvd' filmer, på hyllan under tv'n, fick vi syn på något som vi faktiskt inte förut sett. det visade sig vara en helt ny upplevelse. krim- serien mord i sinnet har under helgen varit vårt största göromål. säsong 1 är avklarad och under gårdagen beställdes även säsong 2,3 & 5. nummer fyra är förtillfället slut, men kommer givetvis att införskaffas snarast.

likt alla andra krim- serier som det just nu går att välja och vraka ibland, så innehåller även denna en sliten kriminalkommisarie, en kriminalassistent som ständigt tappar humöret samt en kriminalassistent som ofta råkar illa ut på grund av frestelse, men trots det är en djup begåvning. vad som dock skiljer denna serie från många andra är den fascinerade psykologen tony hill som gör brottsbekämpar- teamet till något alldeles extra. tillsammans gräver de i de mest formidabla mord- och brottsgåtorna man kan tänka sig. men inte att förglömma, så även här, slår det gnister om två kolleger och man sitter bara och väntar på när dessa ska förstå att de är som gjorda för varann. kolla in serien, den är sååå sevärd !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kommer ihåg när den gick på tv på söndaskvällar. Jag var kanske 15 och visste hur jävla rädd jag var men jag evisades alltid med att se det ändå. Obehagligt fast jävligt bra!

2009-07-28 @ 09:57:50
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0