livet leker

2009-07-08

huset i höllviken står utan uppsikt från vuxna och jag har i princip flyttat in på heltid. jag gillar att ha det så här. ensam med victor & rasmus. då kan jag få rå om dom som jag vill. kanske laga middag, eller städa lite. jag kan inte se mig själv i rollen som någon heltids- förorts- housewife. det skulle gå emot allt det jag står för, men då & då gillar jag faktiskt att vara den som torkar svetten från pannan medan dammsugaren går på helvarv.

jag är stundtals en mycket oansvarig och slarvig människa. men när det väl gäller då kan jag putsa och plocka i flera timmar. ska det lagas mat, ska den se både bra ut och givetvis smaka utsökt. bara det bästa är good enough.

igår fick jag tillbaka den där känslan av att vara på egen hand, att vara den med stort ansvar. det är inte bara för att jag passar annas tomater nu medan de är iväg utan jag blir så otroligt upplyft och tillfredsställd när det är jag som får vara boss. jag ska verkligen inte ta åt mig all ära - för rasmus är en dream coming true. han är den där perfekta mannen som plockar undan sina egna prylar och inte gnäller om han måste hjälpa till ytterligare. men när jag mer eller mindre förbjuder folk från att lägga sig i, då jag kan härja fritt - då njuter jag som mest.

igår hade vi en sån där perfekt get together- afton; jag, rasmus, victor och ted. kvällen var fylld av alkohol, ölspel, sällskapsspel, charader, samt många och goda skratt till lång in på natten. jag älskar känslan när man märker att det saknas hjärnceller efter en hel kväll av drickande. givetvis är detta ingen uppmuntran till att ni nu ska supa skallarna av er så ni blir hjärndöda. jag menar bara att stämningen är så otroligt lättsam när orden inte riktigt kommer ut, och de mest simpla svaren tycks vara en av de mest besvärliga ekvationerna i världen.

ted är och förblir gängets egna lilla retard. det visade han en gång för alla igår när han trots rekvisita inte bara kunde få fram ordet "pilbåge". han förstod inte heller vad vi menade när vi sa; ted, det är tvärtom - efter att han spottat ur sig; det är en såndär, bågpil.

slutligen har jag bara en sak att tillkännage och det är att jag och rasmus äger på TP, den svåra versionen dessutom. HA, klå den ni !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Heej Maria :)

Sånna kvällar är så himla sköna. Och underskattade. Det borde man helt klart göra oftare.



Jag har inte sökt till JMK än men jag funderar skarp på att göra det antingen till våren eller nästa höst. Vilken är det du har sökt, journalistvetenskap eller media?



Vi ses nästa vecka hoppas jag?

Kraam

2009-07-08 @ 14:28:31
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0