tack, men nej tack !

2009-07-29

antingen så är de desperata efter folk på jobben jag sökte, eller så gjorde jag faktiskt intryck. igår ringde den första och erbjöd mig en tjänst & idag ringde en annan. men som läget är nu tänker jag inte slita för slavlön så jag tackade nej.

jag inbillar mig att man inte behöver vara särskilt kompetent för en telefonförsäljar- tjänst, om det ens är värt att kalla det tjänst, eller yrke. men ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det måste man verkligen vara. att försöka övertala en kund till att köpa en produkt är döfött. det enda som gäller är att försöka vinna kundens förtroende. för att kunna göra det krävs det en hel del vinnarskalle, engagemang och vilja. tydligen så visade jag på båda intervjuerna att jag faktiskt besitter dessa egenskaper.

om jag känner mig själv rätt så är jag en individ som vill se resultat, och gärna snabbt. jag vill inte behöva sitta och vänta på satt saker ska löna sig. jag är noggrann och viljestark - men jag är inte den som trugar folk. min svaghet som telefonförsäljare - vet jag, hade varit att jag själv avskyr telefonförsäljare. det är svårt att vara något som man inte själv tror på. att rata två jobb för att jag i sanningens namn är aningen bekväm känns lite sisådär, särskilt när jag behöver ett jobb. men en sak har jag lärt mig: man måste trivas på sin arbetsplats !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0