marc jacobs collection -09

2009-07-23

marc jacobs är sen långt tillbaka en favorit bland världens designers. inte fullt så extrem, men mångt om mycket vågad. jag skulle inte klassa mig själv som modekunnig. det jag lärt mig har jag läst i någon tidning och det händer inte särskilt ofta att jag köper en cosmo, eller elle. men det händer att jag klickar in på trendsättarnas websites för att frossa i lxyxiga outfits för att kanske lära mig om höstens, eller vårens måsten.

för att sammanfatta marc jacobs höst/ vinter kollektion så är den som så ofta elegant men vågad. starka färger varvas med starka mönster. som jag förstår består höstens plagg av mycket tyg, i exklusiva material. fortfarande är det breda axlar och höga midjor som gäller. höstens ytterplagg får gärna påminna om ponchos, annars är det raka och stilrena linjer som gäller. kjolar inte längre än till knäna verkar också höra hösten till & till det verkar knähöga boots vara det som ska hålla våra fötter torra i höstrusket.



m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0