har du också undrat ?

2009-07-20

varje gång reklamen för EA- sports (TV- spel) dyker upp undrar jag vad som sägs. allt man hör är en kraftig mansröst som vräker ut en slogan, som hur ofta man än hör den inte riktigt går att uppfatta. jag har vid upprepade tillfällen kommit på mig själv med att försöka montera ihop en egen variant för att eventuellt nå den rätta - men hur många gånger jag än försökt är det alltid ett ord för mycket alternativt något som saknas.

ämnet kom återigen upp när rasmus precis satte igång NHL 09. jag delade med mig av mina speckulationer och han höll med. det går verkligen inte att tyda den där förbannade sloga'n fullt ut.

som med mycket annat här i världen finns svaren på Internet. jag googlade EA- sports men utan resultat. jag orkade inte riktigt genomsöka deras hemsida efter svaret, utan kom istället på att svaret nog kunde finnas på youtube. precis som jag hade anat kunde jag hitta ett helt bibliotek av EA- sports -klipp. vad jag fascinerades mest över är att det någon annanstans i världen måste funnits en människa med precis samma frågeställning som jag.

jag hittade en slowmo- version på EA' s reklam och där går det faktsiskt att tyda mansrösten. svaret på min fråga: "vad sjutton säger han ?" är alltså: "EA sports its in the game"

thank god för youtube, eller vad säger ni ?

m.



Kommentarer
Postat av: Kicki

Hahaha tack!!!! jag har heller ALDRIG fattat vad snubben säger! Youtube is the shit hahaha

2009-07-21 @ 23:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0