bröllopsdrömmar

2009-01-10

alla flickor har någon gång fantiserat om sitt drömbröllop, så är det bara. hur klänningen ska se ut, vem som står vid altaret och väntar, hur dekorationerna ska vara - vilken färg tärnornas klänningar ska ha och vilken musik som ska spelas.  jag har aldrig slutat fundera. med jämna mellanrum slås jag av tanken att mitt bröllop kommer gå till historien som något ut över det vanliga och det troligen också mest perfekta. jag älskar att leka med tanken, och blir nästan hysterisk när jag fantiserar om alla exklusiva delar som kommer pussla ihop mitt bröllop till det vackraste. men så när jag är som mest omsluten av siden, tyll och sött doftande blommor inser jag att jag aldrig kommer kunna bestämma mig - lika gärna som jag vill ha ett traditionellt bröllop - med kyrka, dramatiskt vacker klassisk vit klänning, så får jag också visioner om att mitt bröllop ska vara annorlunda och personligt. jag kan inte låta bli att tycka att påkostade-stora-vackra-all inclusive-bröllop är fantastiska men lika gärna vill jag ha det där bröllopet där bröllopsmarschen byts ut till Eddie Van Halen's theme från filmen Top Gun, och att ceramonin utspelas under barhimmel, någonstans där det är soligt och där utsikten gärna är utöver något exotiskt hav. men oavsett hur det slutar, om det så blir ett enkelt med bara de närmsta bjudna så vill jag bara gifta mig med någon som verkligen älskar mig och som jag älskar, och som kan dela min vardag och allt vad det innebär och inte tyngs av att jag är som jag är - för känslan av att kunna vara sig själv är bara den mest fabtastiska, även om kärleken ibland kan få en helt förbytt.

den dagen ligger ännu långt fram i tiden - tills dess ska jag fortsätta frossa i bröllopsklänningar från Vera Wang - det hade varit fantastiskt att få bära en av hennes kreationer hon är ett geni. se själv !

m.

vera wang de luxe
 
vera wang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0