uppmaning till samtliga vellingebor !

2009-01-15

ställ bilen, cykla eller gå istället ! imorse var min marsch till skolan plågsam, äcklig, oroväckande och nästintill så den kvävde mig. runt åtta snåret är alla vellingebor på väg till sina jobb och allas hetsiga bilkörande medför att luften blir omöjlig att andas. vad jag då kom att tänka på är hur är då luften i större städer om luften är så bedrövlig i en liten håla som vellinge, som egentligen är belägen långt utanför fabriker, och stadspuls - man hade ju hoppats att luften skulle vara bättre och inte påverkas så mycket - antalet invånare har ju de senaste åren ökat men än är vi en liten kommun, väl ? i alla fall luktade och smakade luften konstigt imorse och jag mådde illa hela min 20 minuters promenad till plugget. så av hälsoskäl uppmanar jag samtliga vellingebor att ställa kärran hemma, och istället ta hojjen ! tack på förhand, orolig astmatiker.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0