en något väntad nominering

2009-01-22

årets oscarsnomineringar har idag offentliggjorts, och att ledger så här på årsdagen av sitt avlidande skulle dra på sig en nominering för bästa manliga birollen i succén the dark knight, har väl  för världen inte varit någon större överraskning. det är inte särskilt längesen jag såg filmen för första gången - strax innan eller strax efter jul - men jag suger fortfarande på den här goda karamellen. alla uttalande som gjorts angående ledgers agerande i filmen har varit minst sagt specktakulära och förväntningarna vart minst sagt stora när jag med uppspärrade ögon såg rullen. ledgers insats som den fruktade jokern är fenomenal och jag förundras fortfarande över hur man kan fånga en karaktär som heath lyckades. vad som än orsakade ledgers död om överdosen berodde på rollen eller inte, det tänker jag inte speckulera i mer än så här - vad jag iställer väljer att göra är att hylla denne man som för mig alltid kommer att vara hjälte oavsett om han i the dark knight anses vara en total bad ass.

may you for ever rest in peace heath, 22/1 2008

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0