alternativa energikällor

2009-01-03

i brist på annat denna lördagkväll har jag engagerat mig i några kamraters projektarbete genom att svara på deras enkät angående möjligheten att självförsörja hushåll med elektricitet genom att placera vindkraft på hustak. ganska smart egentligen, fast egentligen vet jag inte om det är effektivt nog - möjligen hemma hos oss, för här blåser det alltid ! 
 
inte för att jag brukar filosofiera över alternativa energikällor, men ibland dyker tanken upp. särskilt när man tittat på filmer så som day after tomorrow, som visserligen är vad amerika gör bäst - spotta ut propaganda i spelfilmer med massa snyggingar i. men faktiskt, hysterin angående jordens avvikande beteende påminner en allt oftare, och faktiskt - vi borde kanske förbereda oss på något stort och fruktansvärt för sannolikheten att det inte skulle hända är ju lika stor som att det skulle kunna hända. det har vi ju sett besvis på tidigare - tsunamin, orkaner och nu också jordbävningar på ställen som i ystad ! mankind rår inte över jordens alla makter, det är kanske tillfälle att inse det nu, HALLÅ ?  

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0