vuxenpoäng, jag har mitt liv i pärmar

2009-02-21

en sak måste man veta om mig, och det är att jag inte slänger saker. inte förrän jag verkligen måste. när lådor. boxar och pärmar väller över av gammal skit - då slänger jag saker. jag kan fortfarande hitta påsar och små lådor innehållande kolapapper, formar från ischoklad, pärlor av udda antal - som en vacker dag kan komma till användning (tror jag). jag sparar på tidskrifter, brev, uppsatser - allt från utkast till betygsatta - alla uppgifter och hänvisningar vi fått i skolan, och massa annat småplock.

i alla fall så har jag samlat en del vuxenpoäng idag tycker jag - jag har samlat 2,5 år av mitt liv i pärmar. alla papper från gymnasiet har sats in bakom färggranna flikar så att jag, om jag skulle vilja kan ta en titt tillbaka och se vad jag åstadkommit under min gymnasiegång. fortfarande väller hela golvet av konfetti eftersom att underdelen till hålslaget mitt i allt göra-hålande fick för sig att lossna, och jag är fortfarande inte riktigt klar med pappers-insättningen, ska raska på nu - så att jag kan bli klar någon gång.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0