be yourself- det är mycket roligare att läsa då

2009-02-08

ni vet kenzas som slåss i bloggtoppen med blondinbella, katrin zytomierska och allt vad dem heter - söta lilla kenzas som bloggar om mode, shopping, tokio hotel och hunden armani. det går liksom inte att tycka illa om henne trots att man ibland stör sig på att hon verkar leva något slags låtsas liv - där hon egentligen utnyttjas av företag för att hennes blogg är så stor. hon har stört sköna drag och är verkligen hur snygg som helst, men ibland frågar jag mig själv om hon inte ledsnar på att vara en reklampelare ! till en början fann jag hennes blogg underhållande men nu vart det ett tag sen jag besökte den senast. oftast brukar jag bara läsa vännernas bloggar. även om man är en del av deras liv liksom, så är det roligare att se hur de utvecklas inom skrivandet och vad de väljer att rapportera om, istället för att på alla miljontals bloggar som finns försöka hålla sig uppdaterad. bloggvärlden har blivit en industri, en plats för företag att locka kunsumenter och även om jag ibland diggar kenzas liv, där hennes blogg bedrivs som en reklamsajt för alla möjliga återförsäljare att etablera sig så saknar jag ändå det frispråkiga och personliga, där folk uttrycker sig om annat än kläder och make up. jag är ganska duktig på att tipsa om sköna produkter också, men samtidigt bedriver jag blogg av en enda anledning att utvecklas. jag älskar att skriva - att sätta samman ord, i kobinationer till att locka. jag hoppas att min blogg kan förmedla det även om jag ibland fastnar i träsket och lägger upp bilder på det senaste från topp designers. tanken med den här sidan är inte att bli framgångsrik och inte ens att försöka bli det - mestadels skriver jag för min egen del - för att bearbeta och bli bättre. det finns redan för många copys överallt av kenzas, blondinbella med flera och istället för att försöka vara som dem, sätt din egna persoliga prägel på din sida - det blir roligare att läsa då !

har du tid så klicka in på följande:
Erica Lowe
Gry Andersson
Emilia Svensson
Sofia Gunnarsson

delar av rasmus umgänge i USA bloggar också - och tjejerna där skriver både underhållande och intressant så där är jag även trogen..
Johanna och Kicki
Hanna

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0