Raska på !

2009-02-08

gårdagens feberknäpp, är lika borta som snöyret som dansade i skenet av gatlycktorna sent igårkväll - men det halsonda och en nysig näsa är tydligen här för att stanna. huset är just nu tomt, och jag myser i varenda liten del av kroppen. några barn utanför lirar bandy på en uppfart, i vad jag kan tänka mig är ett ganska så behagligt väder. solen försöker att leta sig igenom tunga moln, som förvisso inte är gråa - men fortfarande envisa. längtan efter grönska, sol och värme är fullständig och tänk sen när man kan vandra mellan skolbyggnaderna barbent och utan vinterjackor. februari-mars, då är vädret som lynnigast och ena dagen kan man sitta på café i solbrillor och kavla upp byxebenen, men lika fort vänder det - och då måste man ta fram vinterkläderna igen. raska på, som alfons pappa säger - raska på ! jag vill ha vår, värme, glass, tunna jackor, glada människor och picknick ute - RASKA PÅ !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0