plastpåsar på fötterna is the way to get through the slaskiga vintervädret

2009-02-11

man tar vad man har, och nu får ni inte tro att jag är så fattig att jag inte har råd med skor utan istället knyter två fräna ica- påsar runt tossingarna, riktigt så illa är det inte. men hur mycket jag än inpregnerar mina stövlar så vill de inte stå emot väta. jag har provat med allt: fet skokräm, inpregnering av diverse fabrikat men inget verkar hjälpa. bloody syntetmaterial. jag har till och med sprejat sulorna eftersom att jag fått för mig att tackvare att de är så tunna är det därför jag inte kan hålla mig torr om fötterna. men så när jag möttes av snökaoset imorse insåg jag att om ingen drastisk åtgärd vidtogs skulle min dag komma att bli blöt och kall. så jag stoppade fötterna i två lagom stora fryspåsar, och nu när jag för 1, 5 timme sen kom hem var fötterna torra så som jag hoppats på. i nuläget är det inte läge att lämna tillbaka skorna eftersom att jag dels haft dom ganska länge, samt att de inte släppte in vatten förrut och dessutom är ganska slitna, så ja - plastpåsar är från och med nu lösningen på mitt problem. påhittig, i love !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0