när gamla intressen blir som nya

2009-02-21

på en hylla i mitt skrivbord står en gammal skokartong full med gamla penslar och oljefärg, några tuber akryl och en och annan kaka akvarell. den senaste tiden har kartongen bara stått och samlat damm, men nu när jag drog fram den slog det mig hur kul jag faktiskt tyckte att det var.

jag spenderar väldigt mycket tid framför datorn, och jag känner att ibland räcker det inte att vara kreativ och skapa i form utav text. alla mina försök att skriva noveller har den sista tiden bara slutat i att dokumenten åkt i papperskorgen. i veckan ska jag ta mig in till stan för att investera i lite nytt material och återigen ska jag försöka komma igång med målandet. en lite förhoppning är att jag ska våga mig på att ansöka till någon konstskola - sarah lawrence är fortfarande drömmen - men mer rimligt blir nog KKH, eller något i den stilen. givetvis är detta ett utav mina senare infall - men som jag skrev igår så är hela världen numera mitt smörgårdsbord.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0