stora lussebulls-bak-dagen

2009-12-05

julmusiken sjunger från datorn och jag sjunger med så gott jag kan. i skålarna jäster två omgångar lussebullsdeg. idag är det stora lussebulls-bak-dagen. jag älskar att baka lussebullar så därför slår jag på stort. kanske räcker detta över jul och nyår, men annars får jag baka mer. här hemma äts det lussebullar i stora lass under vinterhalvåret - yummi.

jag gratulerade precis rasmus till våra 16 månader idag. jag älskar att månaderna går. varje 5e i månaden känns så himla härlig. man vet liksom att det är något extra, en dag att påminnas om och att tänka extra på, även om vi inte firar det något särskilt.

drickat står på kylning och festoutfiten är klar. ikväll ska det ju klassfestas. amanda hostar med pre-party och jag och rebecca har dragit igång en guacamole contest som ska avgöras ikväll. min smarriga står redo i kylen - den är exakt så fyllig, smooth och geggig som jag vill ha den. jag är riktigt taggad för ikväll, trots att planerna är aningen osäkra. blir det malmö eller blir det lund ?

åter till baket !
talk to you babies !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0