söndagsfilosofi

2009-12-20

jag har varit helt av banan de senaste dagarna. har liksom inte orkat bry mig om något annat än att bara slappna av och göra ingenting. det känns som att huvudet är fullt av kletig sockervadd och jag vet inte riktigt  hur jag ska bära mig åt för att reda ut saker och ting. trots att jag kanske borde skrivit så har det inte funnits utrymme för det - deal with it.

helgen har i alla fall varit till belåtenhet. fredagen bestod av studier och avslutades sedan med soffmys. inglorious bastards stod på agendan. sjukt köttig film och jag antar att den borde ses för att tarantino är one hell of sick manusförfattare & regissör.

igår ställde jag till med julbak. bakade saffrans-vete-bröd med vitchoklad och en STOR omgång pepparkaksmuffins. kvällen hette fest. vickys 18 års fest. förfesten är som den alltid är awesome, men sen var jag inte riktigt på humör för att dansa på borden, dricka starksprit ur platskoppar & åka dyr taxi hem, utan det blev en "tidig" kväll. äventyret bestod mestadels i att komma hem i snöyret. så här i efterhand inser jag att det tillbringades mer tid på bussen än på festen, men börjar man bli gammal & mossig, så börjar man.

jag vet inte riktigt varför, men söndagen idag har varit sådär bakis trots att det inte hade behövt vara det. jag antar att ett par glas rosévin kan göra sitt i alla fall. sängen har varit flitigt uppvärmd och tvshack har utnyttjas väl för både serier och film. i love you man är typ den gulligaste & roligaste filmen jag sett på länge.

imorgon ska det pluggas och även förberedas lite inför julfirande. victor & ted bokade en sista minuten & sticker imorgon iväg till fuerte ventura, jag är inte alls avis på sol & värme. älskar förvisso snön och njuter allt vad jag kan ! jag klagade inför mamma & pappa om att det suger att snön inte ska ligga kvar över jul. vet ni ?! det ska den ! det senaste är att det ska komma mer på tisdag och sen ska kylan hålla i sig hela julen. lovely. jag kan inte minnas senast det var jul & snö.

nu ska jag se över skolarbetet en sista gång innan det ska skickas in för en första koll imorgon. fyfan vad det ska bli skönt att lämna ifrån sig detta sen. till våren blir det jobb och no more skola ! knegi-kneg ! jag håller kväll, gör ni det också !

the end.
m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0